OTÁZKY A ODPOVĚDI K VÝSTAVBĚ JEDNOTEK V PODKROVÍ PODLE PŮVODNÍ PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE
Původní projektová dokumentace spočívá v provedení půdní vestavby čtyř bytových jednotek do podkroví bytového domu č.p.1717, včetně osazení nových střešních oken, provedení dispozičních změn a změny užívání prostoru podkroví. K této projektové dokumentaci bylo vydáno stavební povolení v r. 2005.
Půdní vestavba čtyř jednotek bude provedena dle platného Prohlášení vlastníka tak, že dvě jednotky č. 1717/47 = 158,70 m2 a č. 1717/48 = 119,50 m2 v podkroví ve středové části domu 5.NP a po jedné jednotce do postranních křídel domu v podkroví nad 4.NP a to č. 1717/49 = 58,30 m2, 1717/29 = 43,20 m2.
Půdní vestavba bude napojena na stávající rozvody instalací vody, kanalizace, elektro a plynu. Odvětrávání místností bude přirozené okny. Digestoř v kuchyni bude odvětrávána do stávajícího světlíku, případně bude opatřena uhlíkovým filtrem. Sociální zařízení bude odvětráváno do stávajícího světlíku, případně nuceným ventilátorem s vyvedením nad střechu domu.
10. Společenství po dohodě s firmou Dionýska zvyšovala výkony plynových kotlů při výstavbě plynové kotelny v r. 2017. Budou půdní jednotky vytápěny z plynové kotelny ?
Podle projektové dokumentace z r. 2005 bude vytápění půdních jednotek zajišťováno teplovodním etážovým topením s plynovým turbokotlem o výkonu do 24 kW s odvodem spalin nad střechu. Teplá užitková voda bude připravována vestavěným teplovodním zásobníkem v plynovém turbokotli.
12. Budou mít jednotky v 4.NP objektu B snížený koeficient na vytápění i po výstavbě půdních jednotek ?
Jednotky ve 4.NP a rovněž ostatní jednotky, nad kterými budou vystavěny nové půdní byty nebudou mít snížený koeficient nákladů na teplo. I za předpokladu, zda tyto půdní jednotky budou řádně novým vlastníkem vytápěny či nikoli.
Ano, podle stavebního povolení a v rámci provedení stavebních úprav by mělo být dále realizováno:
Stávající prvky konstrukce krovu zůstanou z větší části zachovány. Bude posouzen lokálně jejich stav a budou provedena opatření dle požadavků stavebně technického průzkumu. Lokálně budou odstraněny kleštiny a nahrazeny ocelovými prvky, dle statiky. V místě navrženého pokračování stávajícího schodiště bude krov nad tímto prostorem odstraněn (kleštiny, sloupky) a proveden nově z ocelových profilů s ohledem na novou část schodiště.
Stávající krytina z ražených pálených tašek bude odstraněna včetně latí a nahrazena novou krytinou a novými vrstvami střešní skladby. Stávající klempířské prvky jsou v nevyhovujícím stavu a budou vyměněny. Všechny dřevěné prvky krovu budou mechanicky očištěny ocelovými kartáči až na holé dřevo a preventivně ošetřeny trojnásobným nátěrem (Bochemit QB apod.)
Stávající požární nátěr bude ze všech dřevěných prvků odstraněn. Stávající svislé dřevěné prvky krovu budou opatřeny novým protipožárním nátěrem. Všechny zabudované prvky krovu – nové i stávající – je nutno očistit a následně naimpregnovat proti plísním, dřevokazným houbám a hmyzu trojnásobným nátěrem. Napadené, uhnilé nebo jinak poškozené a oslabené části krovu je třeba nahradit novými prvky – mykologický průzkum. Na krokve bude natažena paropropustná folie, která bude přichycena pomocí kontralatí. Na ně bude provedeno nové laťování a krytina stejného typu a materiálu. Z vnitřní strany střešní konstrukce bude pod zateplením řádně provedena parozábrana.
Výměna střešní krytiny za krytinu novou stejného typu a materiálu při zachování výšky, sklonu a tvaru střechy. V případě potřeby dojde k opravě hlavní římsy v intencích stávající v rámci výměny pozednice a vysekání kapes pro ocelové nosiče stropu.
Odstranění střešních padáků.
Dešťové svody budou odváděny do stávajících svodů.
Osazení komínových lávek a klempířských prvků z pozinkovaného plechu.
Při realizaci střešního pláště, v průběhu výstavby, bude půdní prostor zabezpečen proti povětrnostním vlivům.
Všechna komínová a světlíková tělesa na domě budou zachována bez úprav.
Komínové hlavy budou opraveny a nově omítnuty.
Odvodnění střech je řešeno původní koncepcí, tedy svody umístěnými na fasádě domu. Budou vyměněny stávající klempířské prvky a nahrazeny kopiemi z pozinkovaného plechu. Všechny klempířské výrobky pro žlaby, svody a římsy budou provedeny z pozinkovaného plechu tl. 0,55 – 0,60 mm.
A.VERTIKÁLNÍ DOPRAVA -
Doprava větších prvků stropu a krovu bude přímo z nákladních automobilů z uliční strany objektu, případně přistavením mobilního jeřábu. Není uvažováno s žádným stabilním zvedacím prostředkem.
B. HORIZONTÁLNÍ DOPRAVA -
Není uvažováno s žádným speciálním způsobem horizontální dopravy. Rozsah a charakter vestavby nepředpokládá s větším využitím maltovin na zdění a omítání, je upřednostněna suchá technologie.
Bude využito značkových SMOS dopravy.
Pouze beton na podlahy bude dopravován z autodomíchávačů přímo bet. pumpami na místo uložení betonové směsi.
Bude použito běžných prostředků - nákladní automobily, ruční prostředky.
C. PŘÍPRAVA MALTOVIN A BETONŮ -
Suroviny pro výrobu malt a betonů budou dodávány v pytlovém balení.
Na staveništi budou připravovány maltoviny v míchacím centru. Míchání z jednotlivých složek bude přímo na staveništi v prostoru vestavby.
D. SKLADOVÁNÍ MATERIÁLU
Ke skladování materiálu budou sloužit upravené vnitřní prostory stávající půdy.
E. ELEKTRO – VODOVOD – TELEFONY – KANALIZACE
Na novou přípojku bude osazen elektroměr ve vlastnictví firmy Dionýska. Staveništní rozvod bude napojen na stávající vodovod a bude osazen vodoměrem. Půdní prostory nemají telefonní linky, budou využity mobilní sítě. Odpad ze sociálního zařízení – pouze osobní hygiena pracovníků, bude sveden do stávající kanalizace v místě projektovaného připojení v půdním prostoru.
A. SVISLÉ KONSTRUKCE -
Ve stávající dispozici půdního prostoru nebudou bourány stěny, pouze dojde k lokálním úpravám.
B. VODOROVNÉ KONSTRUKCE -
Stávající nosné stropní konstrukce, betonové stropy budou v objektu zachovány. Při bourání je třeba dodržovat postupy určené statikem. V případě pochybností je třeba problém konzultovat s projektantem před bouráním. Obdobně je třeba postupovat i v případě, kdy se v konstrukci objeví náhlá porucha jako je trhlina, nadměrné přetvoření apod.
C. SCHODIŠTĚ -
Schodiště v objektu A a objektu C zůstávají beze změn. Schodiště v objektu B bude prodlouženo do úrovně půdního prostoru. Pro překonání výškového rozdílu mezi domovní chodbou a sušárnou, vytvořeného novou podlahou budou provedeny tři betonové stupně za vstupem do sušárny.
Po dobu celé výstavby bude celá půda zabezpečena proti vniknutí a proti šíření prachu a hluku ze stavební činnosti.
Krátkodobé zábory na ulici budou provedeny dle potřeby dodavatele, a to podle jeho ohlašovací povinnosti.
Zábory na chodníku budou provedeny oplocením z plných montovaných plotových dílců.
Oplocení bude doplněno osvětlením, spínaným ve večerních hodinách časovým spínačem.
S plným lešením na výšku objektu se nepočítá.
Budou provedeny pouze lávky a zábrany proti pádu věcí a osob ve výšce hlavní římsy posledního podlaží.
S instalací mobilních buněk se vzhledem k omezeným prostorám staveniště nepočítá.
A. PRAŠNOST A ZNEČIŠŤOVÁNÍ OKOLÍ STAVBY -
Prašnost bude omezována zejména důsledným kropením všech stavebních procesů jako je bourání a sekání.
Postavená lešení posledního podlaží budou překryta foliemi pro omezení úniku prachu do okolí, bourací práce uvnitř objektů budou probíhat při zavřených oknech nebo při plném zakrytí otvorů a současně tím bude tlumen i hluk.
Pokud by byly použity shozy sutě – nedoporučuje se z důvodů hluku – musí být chráněny např. obalením fóliemi, aby byl minimalizován únik prachu do okolí.
Prostor stavby bude pravidelně čištěn, stejně tak bude čištěn chodník před objektem a přilehlá ulice, pokud dojde k jejich znečištění stavbou.
V případě narušení povrchu komunikace (chodník, vozovka, pozemek Společenství) jej stavebník uvede neprodleně do stavu dle požadavků výboru a revizní komise.
2. HLUK STAVBY -
Okenní otvory musí mít zachované výplně a musí být uzavřeny během bouracích prací uvnitř budovy.
Otvory a svislé konstrukce sousedící s nesanovanými částmi objektu se musí zabezpečit proti šíření hluku a prachu.
Vzhledem k poloze okolní hlukově chráněné zástavby nelze použít vzduchový mobilní kompresor a pneumatická bourací kladiva, ani při částečném zapuštění kompresoru do prostor budovy ve vnitrobloku.
Ocelové prvky je nutno na stavbu dodávat již připravené k montáži či osazení do zdiva.
Nelze použít mobilní drtičku stavební suti pro její vysokou hlučnost.
Řezání se musí provádět uvnitř objektu při zavřených oknech a ostatních otvorech, nelze volně ve vnitrobloku.
Bourací práce nelze, vzhledem k poloze hlukově chráněné zástavby, provádět před 7 hodinou a po 19 hodině.
Bourací práce u sousedních štítových stěn objektu a montáž nosných statických prvků v těchto částech omezit na časový interval od 8 do 16 hodin s informací o harmonogramu prací a předpokládané zvýšené hlučnosti sousedům přes štítové zdivo.
Ke snášení stavební suti je vhodné použít stavební vrátek, neboť tradiční plastové shozy bývají častým zdrojem stížností nejen na vznikající hluk, ale i prašnost.
Shozy je nutné umísťovat co nejdál od oken nesanovaných částí objektu a zkrátit na minimum vzdálenost vyústění shozu a kontejneru pro odvoz.
V prostoru dvora nelze používat volně el. rozbrušovačku.
Stavební práce včetně manipulace se sutí musí být prováděny tak, aby nedocházelo k obtěžování okolí nadměrným hlukem a prachem a zejména je nutné dbát na ochranu proti hluku podle platné legislativy.
Řezání se musí provádět uvnitř objektu při zavřených oknech a ostatních otvorech, nelze volně ve vnitrobloku.
Ano, při kolaudačním řízení je zhotovitel (dodavatel stavby) povinen předložit atesty výrobků a materiálů požadovaných v bezpečnostním řešení.
Ke kolaudaci investor předloží doklady o uložení odpadů ze stavební činnosti.
Rovněž je povinen předložen doklad – podložený měřením – prokazující, že hluk pronikající vzduchem zvenčí z dopravy na veřejných komunikací, bude v chráněném vnitřním prostoru staveb (obytných místnostech) dodržena limitní ekvivalentní hladina akustického tlaku A Laeq.T 40 dB pro den a 30 dB pro noc, při zachování možnosti potřebného větrání.
Ke kolaudaci bude doložen mykologický posudek potvrzující odstranění závad.
zdroj: stavební dokumentace firmy Bomart, stavební povolení, odbor výstavy MČ P6