EKONOMICKO - SPRÁVNÍ ČINNOST
Správa domu a pozemku z hlediska provozního a technického se rozumí zejména:
provoz, údržba, opravy, stavební úpravy a jiné změny společných částí domu, včetně změn vedoucích ke změně v účelu jejich užívání; týká se to také všech technických zařízení domu, jako společných částí, dále společných částí vyhrazených k výlučnému užívání vlastníku jednotky, pokud podle prohlášení nebo stanov společenství vlastníků jednotek nejde o činnost příslušející vlastníku jednotky v rámci správy této společné části na vlastní náklady,
revize technických sítí, společných technických zařízení domu, protipožárního zařízení, hromosvodů, rozvodů energií včetně tepla, teplé vody, pitné vody a telekomunikačních zařízení, a jiných společných zařízení podle technického vybavení domu,
údržba pozemku a údržba přístupových cest na pozemku,
uplatnění práva vstupu do bytu v případě, že vlastník jednotky upravuje stavebně svůj byt, včetně možnosti požadovat v odůvodněných případech předložení stavební dokumentace, pokud je podle jiných právních předpisů vyžadována, pro ověření, zda stavební úpravy neohrožují, nepoškozují nebo nemění společné části domu.
uplatnění práva vstupu do bytu v případě, že vlastník jednotky upravuje stavebně svůj byt, včetně možnosti požadovat v odůvodněných případech předložení stavební dokumentace, pokud je podle jiných právních předpisů vyžadována, pro ověření, zda stavební úpravy neohrožují, nepoškozují nebo nemění společné části domu.
- zajišťování veškeré správní, administrativní a operativně technické činnosti, včetně vedení příslušné technické a provozní dokumentace domu, uchovávání dokumentace stavby odpovídající jejímu skutečnému provedení podle jiných právních předpisů a zajišťování dalších činností, které vyplývají pro osobu odpovědnou za správu domu a pozemku z jiných právních předpisů,
- stanovení a vybírání předem určených finančních prostředků od vlastníků jednotek jako záloh na příspěvky na správu domu a pozemku, stanovení záloh na úhrady cen služeb a jejich vyúčtování a vypořádání,
- vedení účetnictví, zpracování a předložení daňových přiznání, řádné hospodaření s finančními prostředky, vedení seznamu členů společenství vlastníků jednotek,
- uplatňování a vymáhání plnění povinností vůči jednotlivým vlastníkům jednotek, které jim ukládají jiné právní předpisy nebo vyplývají ze stanov společenství vlastníků jednotek a z usnesení shromáždění vlastníků jednotek přijatých v souladu s jinými právními předpisy a se stanovami společenství vlastníků jednotek,
- činnosti spojené s provozováním společných částí a technických zařízení, která slouží i jiným osobám než vlastníkům jednotek v domě, včetně sjednávání s tím souvisejících smluv,
- výkon činností vztahujících se k uplatňování ochrany práv vlastníků jednotek.
Podobnými náklady vlastní správní činnosti uvedenými v § 1180 odst. 2 občanského zákoníku se rozumí zejména:
- náklady na zřízení, vedení a zrušení bankovních účtů společenství vlastníků jednotek,
- náklady na rozúčtování a vyúčtování plnění spojených s užíváním jednotek, včetně provedení odečtů hodnot z poměrových měřidel spotřeby vody a ze zařízení sloužících k rozúčtování nákladů na teplo,
- náklady na pořízení majetku sloužícího pro vlastní správní činnost, například počítač včetně softwarového vybavení a jeho odpisy,
- náklady kanceláře osoby odpovědné za správu domu a pozemku, například vybavení, kancelářské potřeby, spotřeba elektřiny, je-li samostatně měřena, poštovné, a
- náklady spojené s poskytováním právních služeb týkajících se správy domu a pozemku.
- příprava smluvních vztahů a jejich aktualizace s dodavateli služeb spojených s užíváním bytů a nebytových prostor (dodávka vody, tepla, elektrické energie, komunální odpad, úklid společných částí domu.)
- vedení evidence bytových jednotek vlastníků v počítačovém programu
- vedení předpisu plateb, evidence plateb do fondu oprav a zálohových plateb za služby poskytované s užíváním jednotek
- přehled osob užívající jednotlivé jednotky
- zajištění vymáhání dlužných plateb a vedení přehledů neplatičů, upomínky, příprava podkladů pro soudní vymáhání a kontrola dodavatelských faktur, případně jejich reklamace
- sledování termínů periodických plateb (pojištění domu, splátkových kalendářů apod.)
- zajištění úhrad prostřednictvím internetového bankovnictví
- zajištění oznámení změn jednotlivých vlastníků
- zpracování ročního vyúčtování služeb spojený s užíváním jednotek a vyplacení případných přeplatků a předpis nedoplatků za služby
- výpočet úroků z prodlení platby předpisu
- rozúčtování nákladů fasádních výplní pro jednotlivého vlastníka, kontrola a vyúčtování těchto nákladů
- zpracování ročního vyúčtování služeb spojený s užíváním jednotek ve vlastnictví MČ P6 včetně nebytových prostorů a vyúčtování záloh na služebby podle hospodářských středisek a písemné zpracování vyúčtování dlouhodobých záloh nákladů podle výše spoluvlastnického podílu
- písemná korespondence s vlastníky bytových jednotek, se správní firmou Sneo i odborem správy majetku MČ P6
- vedení a archivace technické dokumentace objektu
- spolupráce s účetní firmou a daňovým poradcem
- sledování a návrhy změn legislativy, týkající se Společenství
- příprava podkladů pro výběrová řízení v rozsahu reinvestic do společných částí domu a při výběru dodavatele služeb souvisejících s krátkodobou zálohou
- zpracování výroční zprávy a příprava a realizace schůze členů shromáždění, včetně hlasovacích lístků
- kontrola nákladů krátkodobých a dlouhodobých záloh, transparentnost vyúčtování dlouhodobých záloh podle spoluvlastnického podílu členů Společenství dle skutečně vynaložených nákladů (faktur)
TECHNOLOGICKÁ A REVIZNÍ ČINNOST
Zákon č. 67/2013 Sb., kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty, ve znění zákona č. 104/2015 Sb., kterým se mění zákon č. 67/2013 Sb. a zákon č. 458/2000 Sb.
Účinnost od 1. 1. 2016, původní zákon č. 67/2013 Sb. od 1. 1. 2014
Účinnost od 1. 1. 2016, původní zákon č. 67/2013 Sb. od 1. 1. 2014
- zajišťování dodávek služeb spojených s užíváním jednotek (dodávka vody, tepla, elektrické energie)
- kontrola fakturačních vodoměrů pro rozúčtování nákladů a porovnání nákladů se spotřebou bytových vodoměrů
- kontrola kalorimetru a podružného vodoměru v nově vybudované kotelně, odečty spotřeby plynoměru
- zajištění odečtů vodoměrů popřípadě jejich výměny, zajištění odečtů poměrových měřidel na topných tělesech (IRTN) v jednotlivých jednotkách
- zajištění provádění pravidelného úklidu společných částí domu
- zajištění nepřetržité havarijní služby ( voda, topení, plyn, elektro,)
- zajištění znaleckých posudků a odborných posouzení a zajištění pravidelných revizí a kontrol v daných periodikách a následně zajištění odstranění revizních závad
- zajištění komunálního odpadu a stížnosti na nájemce Venera